• Online, pe Retelele Sociale, in Romania
  • +40 724 790 790
  • office@visudamarketing.ro

Social Media Marketing – scurt ghid pentru incepatori

Social Media Marketing scurt ghid pentru incepatori

Social Media Marketing – scurt ghid pentru incepatori

Una dintre cele mai populare metode de promovare a unui brand in mediul online este prin aplicarea unei strategii de Social Media Marketing.

Dar inainte de toate ar trebui sa clarificam ce inseamna acest concept? Asadar, haideti sa dam o definitie cat mai simpla:

“Social Media Marketing reprezinta o forma de marketing caracterizata de procesul de creare si imbunatatire a imaginii tale (companie, persoana publica, etc.) in mediul online utilizand retelele sociale. Scopul unei asemenea campanii este de a produce continut de calitate pe care utilizatorii sa-l distribuie mai departe pe profilele si paginile lor. Golul final este ca informatia distribuita sa ajunga la cat mai multi utilizatori si odata cu asta sa-ti largesti audienta si bineinteles portofoliul de clienti.”

De ce merita sa faci o campanie de Social Media Marketing?

– este o metoda foarte rapida de a transmite o informatie. O simpla postare formata din continut de calitate poate deveni virala in numai cateva minute;

– canalele de social media au sute de milioane de utilizatori, prin urmare exista o foarte mare sansa ca si potentialii tai clienti sa fie prezenti pe retelele sociale;
– costurile campaniilor derulate pe retelele sociale sunt mult mai mici in comparatie cu afisarea de reclame televizate sau stradale;

Un scurt ghid pentru cei care se afla la inceput de drum

Din experienta noastra, o campanie de marketing pe retelele sociale poate fi destul de complexa.

Exista o multitudine de factori de care trebuie sa tii cont iar daca nu stii ce faci poti sa ajungi sa ai rezultate foarte putine sau chiar deloc.

Prin acest articol ne-am hotarat sa scoatem in evidenta cateva criterii pe care ar trebui sa le urmezi atunci cand vrei sa incepi o campanie de Social Media Marketing.

Pe ce retelele sociale vrei sa te inscrii?

Atunci cand vine vorba de volumul de utilizatori, exista sase mari retele sociale care ies in evidenta: Facebook, Google+, Twitter, Instagram, LinkedIn si Pinterest.

Incearca sa intelegi cum functioneaza fiecare platforma, afla care se potriveste cel mai mult cu afacerea ta si implicit de pe urma caruia poti beneficia de cat mai multi clienti.

Optimizeaza-ti profilele create

De indata ce ai decis ce canale de social media vei utiliza, trebuie sa-ti optimizezi profilele cu informatii.

– pentru fotografiile de coperta si profil, incearca sa folosesti poze reale;

– adauga descrieri amanuntite in sectiunile dedicate. Cu cat mai multa informatie cu atat le va fi mai usor utilizatorilor sa inteleaga cine esti sau ce reprezinti;

– adauga pe profil/pagina un link catre site-ul tau. De asemenea incerca sa folosesti si butoanele de redirectionare (Afla mai multe, Cumpara acum, Rezerva, etc.) pe care retelele sociale ti le pun la dispozitie;

Conecteaza-ti website-ul la canalele social media

Este imperativ sa adaugi pe site-ul sau blogul tau link-uri catre profilele de social media.

De asemenea, ar fi si mai bine daca ai adauga butoane de distribuire a continutului, pentru a le oferi utilizatorilor posibilitatea de a face acest lucru fara sa paraseasca site-ul tau.

Cine va posta pe retele sociale?

Exista o sansa foarte mare sa ai nevoie de o firma care sa se ocupe de strategia ta de social media marketing, dar in cazul in care ai decis ca de acesta treaba sa se ocupe o persoana din interiorul companiei pe care o reprezinti, ai grija sa fie cineva calificat, care stie cum se aplica o asemenea strategie. Tine minte, aceasta persoana te va reprezenta in mediul online.

Distribuie continut de calitate

Indifererent cine se va ocupa de campania ta de Social Media Marketing, continutul distribuit trebuie sa fie unul de cat mai buna calitate.

Asadar, ce ar trebui sa distribui? Iata cateva idei:

– articole sau povestiri din domeniul in care activezi;

– imagini si videoclipuri relevante;

– citate, studii sau lucuri amuzante, care bineinteles sa aiba legatura cu domeniul tau;

– nu uita sa folosesti link-uri de redirectionare catre site-ul tau sau hastag-uri relevante;

Studiaza si planifica ceea ce vei posta

In unele cazuri, ceea ce credem ca potentialii clienti vor de la noi este foarte diferit de ceea ce ei vor cu adevarat. Asadar, fa un studiu cat se poate de exact asupra clientilor tai si afla ce anume ii intereseaza cel mai mult sa citeasca sau sa afle despre produsele si serviciile tale.

Tine cont de faptul ca intotdeauna este vorba despre audienta si clientii tai si nu despre tine.

Monitorizeaza materialul care il adaugi pe retelele sociale, afla care articole au un impact mai mare asupra audientei tale si posteaza continut similar cu acela.

Sa investesti sau sa nu investestesti resurse financiare

Daca ai deja o audienta si ti-ai invatat lectia, poti sa ajungi sa castigi clienti noi cu investii minime in postarile pe care le adaugi pe retelele sociale. Dar daca reprezinti o firma noua, de care nu a auzit multa lume, va trebui sa aloci un buget pentru postarile tale.

In concluzie, daca tii cont de acesti cativa factori atunci cand vrei sa implementezi o strategie de Social Media Marketing, iti vei spori sansele de a avea succes in ceea ce priveste campania de promovare in mediul online pe care vrei sa o desfasori.

Chiar daca pare usor sa-ti promovezi compania pe internet, sa stii ca nu e si poti oricand sa gresesti si sa investesti o suma mare de bani fara sa ai nici un rezultat.

Fi atent la ce faci iar sansele de a avea succes iti vor creste considerabil.