• Online, pe Retelele Sociale, in Romania
  • +40 724 790 790
  • office@visudamarketing.ro

Cresterea vanzarilor prin inbound marketing

ce este inbound marketing

Cresterea vanzarilor prin inbound marketing

Nimeni nu agreeaza apelurile telefonice in care cineva vrea sa vanda ceva. Dar, din pacate, multe firme inca folosesc aceasta strategie de outbound marketing deoarece nu stiu alte metode mai bune de a atrage clienti. Aici intra in schema conceptul de inbound marketing care este o metoda mult mai buna de a genera cumparatori pentru produsele si serviciile pe care le oferiti. O strategie de acest tip reprezinta procesul de transformare a unei persoane straine intr-un client fidel. Recomandam aceasta metoda de marketing online din doua motive clare: este foarte eficienta si totodata este si ieftina. Conform unui studiu realizat de compania HubSpot, colectarea potentialilor clienti prin metode de inbound marketing este cu 62% mai putin costisitioare decat utilizarea cu acelasi scop a strategiilor de outbound marketing traditionale.

Acest concept aduce o multime de lucruri noi, asadar pentru a va ajuta sa il intelegeti mai bine am enumerat mai jos 4 pasi care trebuie parcursi odata ce doriti sa aplicati o strategie de inbound marketing cu scopul de a atrage noi clienti.

Atragerea clientilor potriviti

Unul dintre beneficiile unei strategii de inbound marketing este ca nu trebuie sa pierdeti timpul incercand sa vindeti produse sau servicii persoanelor care nu sunt interesate de acestea. In schimb, va puteti concentra la atragerea acelor persoane care pot fi transformate in potentiali clienti. Dar pentru a-i putea atrage trebuie sa cunoasteti mai multe detalii despre acestia printre care se numara: tendinte, necesitati si date demografice. De indata ce ati inteles ce tip de persoane pot transformate in clienti, puteti sa incepeti sa ii atrageti catre dumneavoastra. Una dintre cele mai bune metode este prin blogging. Postand pe blog continut care raspunde la cererea consumatorilor ii veti atrage pe acestia in mod natural catre site-ul dumneavoastra. O alta parte importanta este social media. Folosind functiile oferite de retelele sociale, veti avea posibilitatea atat sa va distribuiti continutul cat si sa interactionati cu potentialii clienti. In final va trebui sa va asigurati ca ceea ce distribuiti in mediul online este optimizat pentru motoarele de cautare. Trebuie sa descoperiti ce cuvinte si expresii folosesc utilizatorii atunci cand cauta informatii despre domeniul din care afacerea dumneavoastra face parte.

Colectarea informatiilor de contact

Urmatorul pas este sa obtineti date de contact de la potentialii clienti. Informatiile de contact oferite de utilizatori sunt valoroase asa ca va trebui sa va pregatiti sa oferiti ceva in schimbul acestora. Printre lucrurile pe care le puteti oferi se numara: un ebook, un raport gratuit, o lista de resurse, cupoane si reduceri sau orice altceva considerati ca poate atrage atentia. Pana la urma orice ati oferi in schimbul datelor de contact trebuie sa fie de asa natura incat sa ajute utilizatorii. In cadrul articolelor pe care le postati trebuie sa fie incluse si indemnuri la actiune. Acestea sunt definite de link-uri sau butoane care determina utilizatorii sa faca diferite actiuni. Ideal ar fi sa aveti si o pagina de destinatie catre care sa fie redirectionati utilizatorii, aceasta avand ca si scop colectarea datelor de contact de la acestia.

Conversia potentialilor clienti si cumparatori

Acest pas descrie procesul de transformare in clienti a persoanelor care au manifestat un interes pentru produsele sau serviciile dumneavoastra. Una dintre uneltele ideale pentru acest proces este email-ul. Tinand cont ca deja ati obtinut datele de contact de la potentialii clienti, puteti sa lansati catre acestia o serie de campanii de email marketing. Acest lucru ofera sansa utilizatorilor de a afla mai multe informatii despre afacerea dumneavoastra. Odata ce trimiteti email-uri, oferiti-le cititorilor posibilitatea de a achizitiona produsele si serviciile dumneavoastra prin diferite link-uri si butoane incluse in corpul email-ului. Optional, puteti programa sedinte telefonice bazate pe ora cand utilizatorii pe care i-ati abordat prin campanii de email marketing au deschis si citit email-ul.

Interactiunea cu clientii existenti

Pentru orice organizatie, clientii existenti sunt cele mai importante persoane. De aceea este esential sa le acordati atentie chiar si dupa ce au cumparat de la dumneavoastra. O metoda buna este sa ii redirectionati catre alte produse sau servicii pe care le oferiti cu scopul de a-i ajuta si mai mult in atingerea scopurilor pe care le au. Totodata, la aceasta etapa, puteti sa interactionati cu clientii existenti si prin diferite canale social media si eventual sa le cereti parerea care o au despre produsele si serviciile dumneavoastra. Interactiunea cu clientii este foarte importanta deoarece poate imbunatati considerabil durata pe care un consumator ramane clientul dumneavoastra. De asemenea, daca aplicati toate aceste lucruri corect un client poate chiar deveni un ambasador al brandului pe care il reprezentati si astfel sa va aduca si alti clienti.

Cam asta ar fi o strategie de inbound marketing exprimata in linii mari. Daca aveti nevoie de mai multe informatii legate de aceasta metoda de marketing online sau doriti sa va ajutam in implementarea unei asemenea strategii va rugam sa ne contactati printr-una din metodele disponibile pe site-ul nostru.