• Online, pe Retelele Sociale, in Romania
  • +40 724 790 790
  • office@visudamarketing.ro

9 factori care te vor ajuta la optimizarea SEO a site-ului tau

optimizare SEO a unui site

9 factori care te vor ajuta la optimizarea SEO a site-ului tau

Totul pare destul de usor atunci cand vine vorba sa-ti construiesti o prezenta online. Ai ceva bani si ai m-ai auzit una alta despre cum si ce e de facut, dar din pacate toate astea nu inseamna mare lucru daca nu stii de ce sa te apuci sau in ce ordine sa faci lucrurile pentru ca munca sa-ti fie cat mai usoara. Cand vine vorba de optimizarea SEO a unui site sau a unui articol pe blog cel mai indicat este sa-ti faci o lista cu ce ai de facut. Prin acest articol vrem sa va invatam care sunt cei mai importanti factori atunci cand incepi sa te ocupi de optimizarea SEO a unei bucati de continut care tocmai a ajuns in mediul online.

1. Alegerea cuvintelor cheie

Primul pas este sa alegi cuvantul sau expresia cheie pentru care vrei ca articolul tau sa apara in procesul de cautare. Daca de exemplu scrii despre masini de epoca, cauta cea mai cautata expresie din acest domeniu. Cea mai usoara metoda de a gasi cele mai cautate cuvinte cheie este cu ajutorul aplicatiei Google Keyword Planner.

2. Studiul asupra competitiei

Acum ca ai expresia cheie e timpul sa faci un scurt studiu asupra competitiei. Cum se face acesta? Intra pe Google si introdu expresia cheie in casuta de cautare. Exceptand rezultatele platite, primele 10 rezultate de pe prima pagina sunt competitia ta, viziteaza-le site-ul, studiaza-i si incearca sa-ti dai seama ce poti face ca sa ajungi in fata lor.

3. Scrie continut de calitate

Incearca sa scrii un articol sau textul care vrei sa-l postezi de cat mai buna calitate. Aceasta este cea mai grea parte dar este si cea mai importanta. Indiferent ca scrii un articol pe blog, o descriere a unui produs, sau un text pentru o pagina de destinatie, acesta trebuie sa fie cat se poate de atractiv. Daca nu va atrage atentia, nici Google si nici audienta nu il vor lua in seama.

4. Pune cuvantul cheie in titlul paginii

Acest punct nu este mare lucru, asadar incearca sa asezi cuvantul cheie in titlul paginii si formuleaza-l in asa fel incat titlu sa inceapa cu acesta. De asemenea, incearca sa creezi un titlu suficient de interesant incat sa atraga atentia celor care il citesc.

5. Aseaza cuvantul cheie in header

La fel ca si la punctul 5 din acest articol, acelasi lucru trebuie sa faci si la header. De altfel iti poti organiza articolul la fel cum e si acesta, are un header si mai multe sub-headere. Totodata, incearca sa folosesti expresia cheie cel putin o data si intr-un sub-header.

6. Pune cuvantul cheie in atributul “alt” al imaginii

In cazul in care articolul tau are si imagini, foloseste expresia cheie atat in denumirea imaginii cat si in textul alternativ (“alt”) al acesteia. Numele imaginii se poate edita foarte usor inainte ca aceasta sa fie incarcata in postare. Atributul “alt” este ceea ce afiseaza browserul in cazul in care din diferite motive imaginea nu poate fi afisata. Acesta se poate edita dupa ce imaginea este incarcata in postare.

7. Introdu cuvantul cheie in URL-ul articolului

Un alt fel prin care Google poatre determina despre ce este vorba in articolul tau este prin citirea URL-ului. Mai exact, vorbim desre ce apare dupa “.ro”. O sa va dau doua exemple si va las pe voi sa decideti care este mai bun:

– www.masini.com/35797-4

– www.masini.com/masini-de-epoca

8. Foloseste link-uri interne

In continutul articolului este bine sa faci referire si la alte pagini de pe site-ul tau, prin urmare sa adaugi cel putin un link de redirectionare catre acestea. O alta metoda este sa editezi articole vechi si sa pui in ele link catre cele noi, daca bineinteles au legatura unul cu celalalt.

9. Pentru o mai buna optimizare SEO incearca sa capturezi link-uri externe

Link-urile externe sunt link-uri ale altor site-uri care redirectioneaza catre articolul tau. Google se bazeaza foarte mult pe acest tip de link-uri si pe numarul acestora pentru a deduce cat de bun e continutul de pe site-ul in cauza. Aceasta etapa este putin mai complicata dar nu este imposibil de realizat. Tot ce trebuie sa faci este sa contactezi alte persoane care au site-uri si bloguri in domeiul asemanator cu al tau si sa ii rogi sa faca un schimb de link-uri cu tine. Cu cat ai mai multe link-uri care redirectioneaza catre site-ul, blogul sau articolul tau cu atat vei fi mai bine vazut de Google.

Chiar daca acest articol nu explica totul despre SEO, daca urmezi aceasta lista in momentul in care creezi continut destinat mediului online iti vei creste sansele de a avea o mai buna vizibilitate pe internet. Totodata daca ai nevoie de ajutor in imbunatatirea prezentei online viziteaza site-ul nostru si afla mai multe detalii despre serviciile noastre de marketing online.