• Online, pe Retelele Sociale, in Romania
  • +40 724 790 790
  • office@visudamarketing.ro

3 pasi pentru a alege furnizorul de email marketing potrivit

platforma-email-marketing-newsman

3 pasi pentru a alege furnizorul de email marketing potrivit

Daca ai o firma si un site online, recunosti cu siguranta nevoia de promovare pentru a creste traficul si vanzarile. Asa, fara promovare, nu ajungi in vizorul multor potentiali clienti si sunt sanse mici sa cresti conversiile pe site. Ca atare, apare necesitatea sa apelezi la marketing online ca sa iti imbunatatesti prezenta pe web si implicit veniturile. 

Pentru ca afacerea ta sa fie cunoscuta cat mai rapid, este recomandata promovarea prin canale multiple, atat online (via google, site, blog, email, sms, social-media), cat si offline (prin evenimente, targuri, expozitii etc.). Daca esti la inceput, iti recomandam sa incepi cu marketing prin continut (articole utile pentru public) si cu clasicul email sau trimiterea de newsletter, care inca isi scoate costul de cateva ori aducand rezultate imediate si apoi sa continui cu alte metode de promovare web.

Sunt mai multi factori de care ar trebui sa tii cont când trebuie să alegi platforma de email marketing, iar procesul se poate rezuma in 3 etape, pe care ti le dezvaluim mai jos.

STABILIRE OBIECTIVE DE INTERES IN PLATFORMA DE EMAIL MARKETING

Mai intai, faci lista cu ceea ce te intereseaza sa indeplineasca o platforma de email marketing. Cele mai intalnite cerinte in ceea ce priveste solutia de mailing sunt:

sa fie usor de utilizat in orice pas (de la crearea contului, importul abonatilor, punerea in pagina a continutului pana la setarea si trimiterea campaniei de email si consultarea de rapoarte in vederea optimizarii rezultatelor pe viitor);

– sa fie stabila si robusta tehnic (sa nu existe in general probleme frecvente de: downtime, intreruperi sau erori);

– sa poti conta pe asistenta si consultanta la nevoie (timpul de raspuns sa fie relativ rapid, raspunsurile utile si atitudinea amiabila);

– sa ofere suficiente unelte de crestere (ex. in afara de serviciul de trimitere newsletter si formularul de abonare uzuale, sa existe optiuni de marketing automatizat, segmentare avansata in functie de comportament, si posibilitatea de a rula si campanii de sms marketing);

sa poti migra usor de la alt furnizor de email marketing (daca trimiti deja campanii de email, asigura-te ca tranzitia va fi usoara si rapida);

– sa aiba o politica de pret fair-usage (de obicei, se stabileste tariful in functie de marimea listei de contacte si/sau volumul transmis; ideea e sa ramai pe profit si sa poti creste in acelasi timp);

– sa fie sigura si in conformitate cu directiva GDPR (sa indeplineasca normele de securitate necesare si sa ofere functii pentru abonati de actualizare date, stergere, neprofilare sau anonimizare);

– sa aiba recomandari din partea altora (nu te limita doar la sectiunea clienti de pe site-ul lor, mergi si pe grupuri sau forumuri sau recenzii google si vezi care e situatia sau intreaba prieteni ori cunostinte ce parere au).

ALEGE PLATFORMA DE EMAIL MARKETING IN FUNCTIE DE NEVOILE DE BUSINESS

Companiile mari au in general nevoie de aplicatii mai sofisticate de marketing automatizat si gestionare raspunsuri precum Keap (Infusionsoft) sau Exponea. Dar daca ai o firma mica sau medie, atunci ti se potriveste mai bine o platforma de email marketing clasica, dar cu multe functii, care se pliaza cu nevoile tale de trimitere campanii email si crestere conversii prin acestea.

Daca ai in fata lista cu obiective de interes in serviciul de email marketing dorit, atunci poti trece la treaba:

fa o cautare pe internet despre serviciu trimitere newsletter;

alege top platforme de email marketing cunoscute;

strange informatii despre ceea ce te intereseaza;

fa analiza comparativa si vezi ce iese in top preferinte.

TESTEAZĂ TOP PLATFORME DE EMAIL MARKETING FAVORITE SI IA O DECIZIE

Dupa ce ai facut un tabel comparativ cu ceea ce ofera fiecare platforma de trimitere campanii de email marketing in parte, vezi care raspunde cel mai fidel cerintelor si obiectivelor tale de promovare online business si apuca-te de testat. Astfel poti sa vezi cum e in timp real utilizarea platformei de mailing si configurarea in sine a campaniilor. 

Afla cat e de usoara partea de creare newsletter sau formular de abonare si trimiterea live (eventual cere un demo newsletter sa vezi cum functioneaza), apoi verifica si partea de segmentare abonati, A/B testing newsletter, personalizare, automatizari si integrari. Da, cam toate sunt utile daca vrei un email marketing eficient.

Cere ajutor pe parcursul testarii aplicatiei de trimitere newsletter daca ai nevoie si astfel vei termina mai rapid si vei observa astfel si nivelul de satisfactie generat de serviciul clienti.

Speram ca ti-au fost utile sugestiile noastre despre alegerea furnizorului de email marketing si nu numai. Nu uita totusi sa le combini cu alte metode de promovare din marketingul online pentru rezultate cat mai bune. Iti dorim spor la conversii, vanzari si clienti fericiti!