• Online, pe Retelele Sociale, in Romania
  • +40 724 790 790
  • office@visudamarketing.ro

Social Media Marketing – scurt ghid pentru incepatori

social media marketing

Social Media Marketing – scurt ghid pentru incepatori

Din experienta noastra, o campanie de marketing pe retelele sociale poate fi destul de complexa. Exista o multitudine de factori de care trebuie sa tii cont iar daca nu stii ce faci poti sa ajungi sa ai rezultate foarte putine sau chiar deloc. Prin acest articol ne-am hotarat sa scoatem in evidenta cateva criterii pe care ar trebui sa le urmezi atunci cand vrei sa incepi o campanie de social media marketing.

Retelele sociale pe care vrei sa te inscrii

Atunci cand vine vorba de volumul de utilizatori, exista sase mari retele sociale care ies in evidenta: Facebook, Google+, Twitter, Instagram, LinkedIn si Pinterest. Incearca sa intelegi cum functioneaza fiecare platforma, afla care se potriveste cel mai mult cu afacerea ta si implicit de pe urma caruia poti beneficia de cat mai multi clienti.

Cine va posta pe retele sociale

Exista o sansa foarte mare sa ai nevoie de o firma care sa se ocupe de strategia ta de social media marketing, dar in cazul in care vrei ca de treaba asta sa se ocupe o persoana din interiorul companiei pe care o reprezinti, ai grija sa fie cineva calificat, care stie despre ce e vorba atunci cand vine vorba de retelele sociale. Tine minte, aceasta persoana te va reprezenta in mediul online.

Studiaza si planifica ceea ce vei posta

In unele cazuri, ceea ce credem ca potentialii clienti vor de la noi este foarte diferit de ceea ce ei vor cu adevarat. Asadar, fa un studiu cat se poate de exact asupra clientilor tai si afla ce anume ii intereseaza cel mai mult sa citeasca sau sa afle despre produsele si serviciile tale. Tine cont de faptul ca intotdeauna este vorba despre audienta si clientii tai si nu despre tine. Monitorizeaza materialul care il adaugi pe retelele sociale, afla care articole au un impact mai mare asupra audientei tale si posteaza continut similar cu acela.

Sa investesti sau sa nu investestesti resurse financiare

Daca ai deja o audienta si ti-ai invatat lectia, poti sa ajungi sa castigi clienti noi cu investii minime in postarile pe care le adaugi pe retelele sociale. Dar daca reprezinti o firma noua, de care nu a auzit multa lume, va trebui sa aloci un buget pentru postarile tale.

In concluzie, daca tii cont de acesti cativa factori atunci cand vrei sa implementezi o strategie de social media marketing, iti vei spori sansele de a avea succes in ceea ce priveste campania de promovare in mediul online pe care vrei sa o desfasori. Chiar daca pare usor sa-ti promovezi compania pe internet, sa stii ca nu e si poti oricand sa gresesti si sa investesti o suma mare de bani fara sa ai nici un rezultat. Fi atent la ce faci iar sansele de a avea succes iti vor creste considerabil.